Schoollokaal

Project Schoollokalen

Beschrijving:

Met het project “Schoollokalen” wil de stichting Amigos de João Afonso de bestaande schoollokalen opknappen en deze van toereikende lesmaterialen voorzien, zodat de educatie van de kinderen van João Afonso niet in het geding komt. De schoollokalen zijn op dit moment erg klein met weinig ventilatie en er is sprake van achterstallig onderhoud. Bovendien bevinden de schoollokalen zich op een behoorlijke loopafstand van diverse dorpen verderop in de vallei van João Afonso. De stichting beoogt hiermee dan ook een uitbreiding van het aantal schoollokalen, zodat de kinderen niet uren hoeven te lopen voor de educatie waar zijn recht op hebben. De stichting ziet en weet dat dit beter kan!

Doel:

Het doel van de stichting Amigos de João Afonso voor dit project is het bevorderen en waarborgen van de educatie van de kinderen van João Afonso door financiële en materiële ondersteuning te bieden bij het opknappen van de reeds bestaande schoollokalen en het uitbreiden van het aantal schoollokalen.

Beoogde realisatieperiode:

2021-2022

Project status:

Dit project is nog niet gestart. Er is inmiddels een bouwplan opgesteld en goedgekeurd en met dit plan zal naar verwachting in 2021 een start worden gemaakt.

school_top

school_impr